Title Достижения Рочестерской школы в области теории и истории искусств
Author email conference@actual-art.org
About author Митич Лора. Аспирантка отделения истории искусства факультета философии Белградского университета, Сербия.
In the section Восток и Запад, от античности до современности
Year 2011 Volume 1 Pages 359367
Type of article RAR Index UDK 7.021 Index BBK 85.100
Abstract

Настоящая работа посвящена проблемам изменения методологической структуры истории искусства как дисциплины в течение последних десятилетий и определения места, которое занимает деятельность «Рочестерской школы». Ее главная особенность — контекстуальный подход к искусству.
 

Keywords
Reference Митич Л. Достижения Рочестерской школы в области теории и истории искусств // Actual Problems of Theory and History of Art: Collection of articles. Vol. 1. Eds: Svetlana V. Maltseva, Ekaterina Yu. Stanyukovich-Denisova. St. Petersburg, NP-Print Publ., 2011, pp. 359–367. ISSN 2312-2129.
Publication Article language english
Bibliography
  • Art: key contemporary thinkers, D. Castelo, J. Vickery eds., Berg, 2007, p. 83.
  • K. Moxey, Semiotics and Social History of Art, in New Literary History 4 (1991), pp. 985–1000.
  • K. Moxey, The Practice of Theory: Poststructuralism, Cultural Politics, Art History, Ithaca, 1994, pp. 32–37.
  • M. A. Cheetam, M. A. Holly, K. Moxey, The Subject of Art History. Historical Objects in Contemporary Perspective, Cambridge, 1998, p. 2.
  • M. A. Holly, Past Looking: Historical Imagination and the Rethoric of Image, Ithaca, 1996.
  • Umjetničko delo kao društvena činjenica. Perspektive kritičke povijesti umjetnosti, L. Kolešnik ed., Zagreb, 2005.
  • Vision and Textuality, S. Melville, B. Readings ed., Durham 1995.
  • What does visual studies do ? Interview with Keith Moxey, in Handwerker Gallery Newsletter Fall 1/3 (1999